Followers

Monday, March 28, 2011

2nd MUET

salam to all readers.
pada tanggal 12 dan 16 April depan aku akan ambil second muet.nak senang kata repeat muet lah.untuk diri aku ni band 3 still tak cukup (sebenarnya bape je lagi nak band 4).so aku nak band 4.insyaAllah kalu ada rezeki untuk aku.dengan band 4 aku boleh lah pilih nak masuk university mana nanti untuk degree in tesl.since tesl actually need band 4 kan (tak ke tinggi sangat tu!!!) tapi nak buat macam mana dah takdir menetukan segalanya.requirement lah kata kan.kita ni sapa lah nak bangkang kan.so kena lah ikut juga.memang pada hakikatnya band 3 pun dah lepas untuk masuk degree tesl but aku tak penah dengar lagi ada senior yang hanya menggunkan band 3.memang semua band 4 je yang lepas.tapi kami (budak2 tesl yang lagi cute ni) found out yang ada certain university yang ambil students yang dapat band 4 dengan syarat yang cukup special ni (mendapat sekurang-kurangnya A- dalam peperiksaan spm dan pointer 3.0 dan keatas)wahhhhhh!ni dah cukup untung bagi kami warga-warga yang kurang bernasib baik ni (bukan malang eh).maka ada lah segelintir dari kami yang hanya pilih untuk stay dengan band 3.tak pe lah.aku doakan ada peluang yang cerah untuk warga2 senasib ni.
memang sangat sedih!
dont ever give up!!!!!!!ada lagi chances la.sebab tu lah aku repeat muet.nak juga band 4.then baru lah dengan senang hatinya aku boleh tutup mata and pilih nak masuk university mana (boleh ke macam 2).at least kita dah ada jaminan.to those yang keep on asking sempat ke untuk degree bulan 9 nanti.hello!!!bulan 9 tau.bukan nya bulan depan.so mesti lah ada masa (yakin kan diri sendiri juga).sebab anggaran result keluar bulan 6.and still ada 2 bulan untuk kita usaha lah.aku pun ada dengar since kita ni dah jadi warga UiTM so lagi lah senang untuk kita masuk.bak kata seniors dulu,application kita akan di uruskan dengan secepat mungkin lah.dont worry about chances.yang penting sekarang, dapatkan dulu apa yang kita perlu.yang lain belakang cerita.usaha tu yang penting.the rest,kita tawakal je.yang duduk goyang kaki je kat rumah 2,dah2 la.open your eyes.buat lah something untuk masa depan.gi belajar muet cepat (habak mai kat diri sendiri juga).all the best!jangan lupa doakan aku untuk muet ni.hope this is my second and last!!!!!!!!!!!
 

No comments:

Post a Comment